Mediator Arnhem

De Arnhem Land Central Desert (ALCS) is een van de grootste en cultureel meest diverse regio's van Australië. In dit uitgestrekte gebied wonen een aantal inheemse gemeenschappen, maar ook verschillende niet-inheemse gemeenschappen, bedrijven en dienstverleners. Al deze individuen en groepen delen unieke waarden, culturen en tradities – maar ook uitdagingen. Conflicten ontstaan vaak wanneer individuen of groepen het niet eens zijn met de manier waarop anderen hun land of cultuur behandelen. Wanneer conflicten niet door discussie en debat kunnen worden opgelost, kan bemiddeling helpen om tot een oplossing te komen waarmee iedereen kan leven. Arnhem Land Mediator is in 2016 in de regio opgericht om een toegankelijke, geregionaliseerde oplossing te bieden voor het oplossen van conflicten tussen buren en vrienden van Arnhem Land. Arnhem Land Mediator faciliteert conflictoplossing door partijen op verschillende overheidsniveaus, maatschappelijke organisaties en burgers die willen deelnemen aan het helpen oplossen van kwesties binnen Arnhem Land Country met elkaar in contact te brengen.

Wie kan Arnhem Ground Mediator gebruiken?

De Arnhemse Grondbemiddelaar staat open voor iedereen die er gebruik van wil maken. Dat kunnen individuen zijn of een groep mensen. Partijen bij een conflict kunnen ook Aboriginal groepen, dienstverleners of niet-inheemse gemeenschapsleden zijn. De Arnhem Land Mediator is een eenvoudige, vertrouwelijke en cultureel passende manier om conflicten op te lossen. Individuen kunnen beslissen of ze bemiddelaar of mediator willen zijn. Als iemand bemiddelaar wil zijn, kan hij contact opnemen met de Arnhem Land Mediator en een trainingsprogramma volgen. Na het afronden van het trainingsprogramma kan het individu beginnen met bemiddelen voor andere mensen. Als een individu mediator wil worden, kan Arnhem Land Mediator informatie geven over hoe een mediator te worden. Zowel individuen als groepen kunnen Arnhemse Grond Mediator gebruiken om conflicten op te lossen.

Hoe werkt Arnhemse Grond Mediator?

Arnhem Land Mediator gebruikt een community-based model dat zich richt op de vaardigheden van onderhandeling en communicatie. Mediators werken nauw samen met partijen in een conflict om relaties te ontwikkelen en mogelijke oplossingen te verkennen. De partijen kunnen elkaar persoonlijk ontmoeten of de sessies op afstand opnemen. De bemiddeling wordt uitgevoerd in het plaatselijke dialect van Arnhem Land en waarden worden onderzocht zoals verwantschap, respect en wederzijds respect. De partijen kunnen ervoor kiezen om Aboriginal stemmen en ceremonies of andere cultureel geschikte communicatiemethoden te gebruiken.

Wat gebeurt er tijdens een bemiddelingssessie?

Tijdens een bemiddelingssessie stellen bemiddelaars vaak vragen of peilen ze een beetje om partijen te helpen hun waarden beter te begrijpen. Partijen kunnen tijdens een bemiddelingssessie ook vragen stellen of hun gevoelens of emoties uiten. Bemiddelaars vergemakkelijken vaak de communicatie en onderhandelingen om partijen te helpen tot een regeling te komen. Als een schikking nog niet mogelijk is, kunnen bemiddelaars partijen helpen opties te verkennen of partijen helpen effectiever met elkaar te communiceren.

Conclusie

De Arnhem Land Mediator is een oplossing die gebruik maakt van op de gemeenschap gebaseerde methoden zoals communicatie en onderhandeling om conflicten op te lossen. De Arnhem Land Mediator is toegankelijk en vertrouwelijk voor iedereen die wil deelnemen. Mediators werken nauw samen met partijen om hen te helpen hun waarden te verkennen en tot een oplossing te komen. De regio Arnhem Land herbergt enkele van de meest diverse inheemse gemeenschappen in Australië. De Arnhem Land Mediator kan helpen culturele kloven te overbruggen en conflicten op te lossen door individuen en groepen te helpen elkaars waarden en culturen beter te begrijpen.